mandag 12. mai 2014

Nye shortser til snuppa ♥

Vel, nye og nye... Disse ble jo også sydd i fjor sommer, så de er jo ikke helt nye. Men det var det da. Vi skulle reise til syden i juni, og jeg var ute og lette etter nye shortser til snuppa. Men jeg fant ingen jeg likte, så da sydde jeg heller egne. Mønsteret kjøpte jeg på Sykroken, og shortsene er egentlig veldig lett å sy. Men jeg hadde egentlig ikke tid, så det var derfor jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg fri. Men sånn ble det altså ikke. Og det er jeg i grunnen veldg fornøyd med, for disse ble mye bedre enn de kjipe jeg fant i butikkene.


 En rosa shorts måtte hun få, og dette stoffet fra Sydilla er jo bare så kult. Feminint men tøft samtidig. Merket mitt sydde jeg fast samtidig som kantbåndet.


Måtte sy en ny shorts av samme stoffer som jeg sydde av året før. For dette festoffet fra Sydilla er bare helt nydelig. Og interlock passer perfekt til å sy shortser av. Kanten og ribben er mer rosa enn det som kommer frem på bildet her. Shortsene sitter veldig fint på, og her kan du se bilde fra året før.


Det lilla festoffet er jersey, og det er tynnere enn interlocken. Men shortsen satt like fint på.


Utgangspunktet for fargene var t-skjortene og singletene som mamma hadde kjøpt til henne. Så da sydde jeg shortser i matchende farger. Og det er så godt å sy jenteklær i noe annet enn rosa også... Dette turkise stoffet er også interlock som jeg kjøpte hos Sydilla i Østersund.


Dette stoffet kjøpte jeg på impuls på Stoff & Stil. Ikke helt meg, men likevel OK å sy shorts av.
 

 Kjenner at jeg gleder meg til sommeren nå! Håper den blir bedre enn i fjor...

1 kommentar:

  1. Knallfine shortser! De ser veldig behagelige ut også!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...